reklama

Ha én rózsa volnék

Keby ružou bol som - Pieseň Jánosa Bródyho

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Keby ružou bol som, nie raz rozkvitol bych,

Ročne aj štyrikrát kvietok by rozvil som,

Rozkvitol bych deťom, rozkvitol bych ženám,

A láskam pravdivým, veciam pominutým.

Keby bránou bol som, tak vždy otvorenou,

Každého bych vpustil, jedno odkiaľ prišiel,

Nepýtal by som sa: ktože teba poslal,

Vtedy bych bol šťastný, keby vošiel každý.

Keď už oblokom byť, tak oblokom veľkým,

Urobiť svet zjavným, jasne viditeľným,

Oči chápajúce, oči odklínacie,

Vtedy bych bol šťastným, zoči voči všetkým.

A ulicou bol bych len bytostne čistou,

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Každý Boží večer svetlom vykúpanou,

Pod tupým hrmotom ozubených pásov,

Rozborila by sa plačúca zem moja.

Keby zástavou bol, nikdy by som nevial,

Hocktorému vetru by som odporoval,

Vtedy bych bol šťastný, keď by som sa napol,

A nebol len hračkou všakovakých vetrov.

Milan Jaroň

Milan Jaroň

Bloger 
  • Počet článkov:  54
  •  | 
  • Páči sa:  0x

"Ne pas monter bien haut, peut- tre, mais tout seul!"Edmond Rostand - Cyrano de Bergerac Zoznam autorových rubrík:  PolitikaPoetikaFilozofiaSúkromné

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu